spot_img

Προαστιακός Δυτικής Αττικής: πότε προβλέπεται η ολοκλήρωση της νέας γραμμής Αθήνα – Άνω Λιόσια – Ελευσίνα – Μέγαρα

Ημερομηνία:

Κοινοποιήση:

Σε εξέλιξη είναι το σιδηροδρομικό έργο γνωστότερο ως “Προαστιακός Δυτικής Αττικής”. Ουσιαστικά πρόκειται για την αναγέννηση μέρους της παλιάς γραμμής Αθήνα-Κόρινθος, στο τμήμα Άνω Λιόσια-Ελευσίνα-Μέγαρα. Το έργο υπεγράφη στις 21 Δεκεμβρίου 2023 και αποτελεί την πρώτη επέκταση του Προαστιακού εδώ και σχεδόν 15 χρόνια.

Με αυτό το έργο ο Προαστιακός της Αθήνας θα αποκτήσει ακόμα μια γραμμή που θα εξυπηρετεί τα δυτικά προάστια της πόλης, την βιομηχανική περιοχή Ασπροπύργου-Ελευσίνας αλλά και την Δυτική Αττική μέχρι τα Μέγαρα ενώ επανέρχεται το τρένο σε Ελευσίνα και Μέγαρα. Συνολικά θα είναι η 4η γραμμή του Προαστιακού Σιδηροδρόμου που διαμορφώνονται ως εξής: Χαλκίδα-Αθήνα, Πειραιάς-Κιάτο και το Πειραιάς-Αεροδρομίο και Άνω Λιόσια-Μέγαρα.

Ανάδοχος του έργου είναι η ΜΕΤΚΑ μέλος της METLEN. Αναθέτουσα Αρχή είναι ο ΟΣΕ, Το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και πρόσφατα τροποποιήθηκε η απόφαση ένταξης του αναφορικά με την ολοκλήρωση του. Πιο συγκεκριμένα όπως αναφέρεται στην απόφαση, το έργο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το 4ο τρίμηνο του 2025. Αυτό θα πιστοποιείται από έκθεση του ΟΣΕ, ότι το έργο έχει ολοκληρωθεί και παραδοθεί προς χρήση.

Μια παλιά γραμμή ζωντανεύει

Η νέα γραμμή, μήκους 34,6 χλμ, θα εξυπηρετεί τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα, τη Νέα Πέραμο και τα Μέγαρα, διασφαλίζοντας τη διασύνδεση των οικισμών της Δυτικής Αττικής μεταξύ τους. Θα εξυπηρετεί το εμπορευματικό έργο, τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ Ασπροπύργου και Ελευσίνας, ενώ θα υπάρχει πρόβλεψη μετεπιβίβασης επιβατών στις γραμμές του υφιστάμενου δικτύου.

Το έργο εκτελείται στον υφιστάμενο κλάδο γραμμής που έχει καταργηθεί εδώ και χρόνια. Με το έργο αυτή η γραμμή ζωντανεύει και τίθεται και πάλι στην κυκλοφορία. Η γραμμή που θα λειτουργήσει είναι στο τμήμα του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής, τμήμα : Άνω Λιόσια – Νέος Σ.Σ. Μεγάρων έως τον Π.Σ. Μεγάρων (τμήμα έργου με δικαίωμα προαίρεσης). Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί σε ποσό με ΦΠΑ 132, 61 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 106,95 εκατ. ευρώ).

Ο λεγόμενος Προαστιακός Δυτικής Αττικής, αφορά στην κατασκευή νέας σύγχρονης, ηλεκτροκίνητης σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 36 χλμ. στα δυτικά της Αθήνας, από τα Άνω Λιόσια μέχρι τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Μεγάρων, εξυπηρετώντας τις κατοικημένες περιοχές Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, καθώς και Νερακίου, Νέας Περάμου και Μεγάρων. Οι νέοι σιδηροδρομικοί σταθμοί είναι οι: ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπροπύργου, Βαμβακιάς, Ελευσίνας, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, Νέας Περάμου με τελικό προορισμό τα Μέγαρα (ως προαίρεση).

Συνολικά η διάρκεια των έργων έχει οριστεί σε 28 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Πρακτικά εφόσον το έργο υπογραφεί εντός του 2023 θα μπορεί να ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2026. Όπως όλα τα σιδηροδρομικά έργα, θα χρειαστεί και μια περίοδος δοκιμαστικών δρομολογίων πριν τεθεί σε εμπορική λειτουργία. Η χρηματοδότηση του έργου προέρχεται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Αποτελεί το μοναδικό αμιγώς κατασκευαστικό σιδηροδρομικό έργο που έχει ενταχθεί στο Ταμείο.

Το αντικείμενο του έργου

Συνοπτικά, το αντικείμενο του έργου αφορά την κατασκευή μονής γραμμής μήκους 36 χλμ. στα δυτικά της Αθήνας, από τα Άνω Λιόσια μέχρι τον παλαιό Σιδηροδρομικό Σταθμό Μεγάρων, πάνω στον άξονα της μετρικής γραμμής των ΣΠΑΠ, εξυπηρετώντας τις πυκνοκατοικημένες περιοχές Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Νερακίου, Νέας Περάμου και Μεγάρων. Επιπροσθέτως, θα εξυπηρετεί και τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ Ασπροπύργου και Ελευσίνας, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, καθώς και έναν σημαντικό αριθμό άλλων εγκαταστάσεων. Το έργο αφορά στην ανακαίνιση της επιδομής της Σ.Γ. με νέα υλικά και πιστοποίησή της στις αρχές διαλειτουργικότητας και περιλαμβάνει εγκατάσταση συστήματος εναέριας γραμμής επαφής τύπου τρόλεϋ 25kV/50 Hz, εγκατάσταση συστήματος σηματοδότησης με ETCS L1 με τηλεδιοίκηση και πληροφοριακά συστήματα σταθμών, συστήματα τηλεπικοινωνιών και Η/Μ εγκαταστάσεις στους σταθμούς και στάσεις του έργου (ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπρόπυργος, Ελευσίνα, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπουργος, Νέα Πέραμος, Μέγαρα (ΣΓΥΤ) και Παλαιός Σ.Σ. Μεγάρων).

Το τελικό έργο θα περιλαμβάνει την ηλεκτροκίνηση και τη σηματοδότηση-τηλεδιοίκηση με διασυνδέσεις με τη Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ).

Έτσι θα συνδέει τη Δυτική Αττική με την Αθήνα, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Στον προϋπολογισμό του έργου περιλαμβάνεται και ο κλάδος γραμμής προς τον παλαιό σταθμό Μεγάρων, η κατασκευή του οποίου αποτελεί δικαίωμα προαίρεσης που ενεργοποιείται με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για το εν λόγω τμήμα.

Πηγή: ypodomes.com

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

παρομοια αρθρα

Άφαντος παραμένει ο Γιάννης Βικτωρίδης που εξαφανίστηκε από τα Άνω Λιόσια

Άκαρπες παραμένουν ως τώρα οι προσπάθειες ανεύρεσης του 36χρονου Γιάννη Βικτωρίδη από τα Άνω Λιόσια. Ο Γιάννης, ο οποίος...

Ε.ΣΥ.Ν – Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο για τη δημιουργία του ΕΟΠΑΕ!

Μέσα στο κατακαλόκαιρο, για να γλυτώσει όσο μπορεί τις αντιδράσεις, η κυβέρνηση φέρνει προς ψήφιση το νόμο – έκτρωμα...

Επείγουσα ανακοίνωση για καθαρισμό οικοπέδων – Λήξη στις 15-7-2024

Προσοχή! Ο Δήμος Φυλής ενημερώνει τους συνδημότες ότι η τελευταία προθεσμία για τον καθαρισμό οικοπέδων λήγει στις 15...

Φωτιά στην Πάρνηθα, στο Κατσιμίδι – Μήνυμα από το 112: «Παραμείνετε σε ετοιμότητα» (video)

Φωτιά ξέσπασε πριν λίγο πριν τις 15:00 το μεσημέρι στο Κατσιμίδι, στην Πάρνηθα. Η φωτιά ξέσπασε στην περιοχή πάνω...