ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 1η Σεπτέμβρη, η συγκέντρωση της Λαϊκής Επιτροπής Φυλής με αίτημα την αναβάθμιση στο συγκοινωνιακό δίκτυο στο Δήμο Φυλής με άξονα τις λαϊκές ανάγκες.
Με αφορμή και το κόψιμο των δρομολογίων του Προαστιακού ξεδιπλώθηκε όλη η κατάσταση που επικρατεί στις συγκοινωνίες στην περιοχή μας συνολικά.
Η κατάσταση αυτή εντείνει ακόμη περισσότερο τις συνθήκες γκετοποίησης της περιοχής μας που αντιμετωπίζει μια σειρά οξυμένα λαϊκά προβλήματα όπως την υγειονομική βόμβα της χωματερής, την απουσία αντιπλημμυρικής – αντισεισμικής και αντιπυρικής προστασίας, την έλλειψη χώρων αναψυχής και άλλα.
Με παρέμβαση του ο Πέτρος Παναγούλιας από την γραμματεία Σιδηροδρομικών του ΠΑΜΕ αποκάλυψε πόσες φορές έχει πληρώσει ο λαός για το συγκεκριμένο έργο, ποιοι είναι οι σχεδιασμοί ξεπουλήματος στα χέρια μονοπωλιακών ομίλων, ποια θα πρέπει να είναι η οργάνωση των εργαζομένων για να απαιτήσουν την κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών
Εκ μέρους της Λαϊκής Συσπείρωσης χαιρετισμό απεύθυνε ο Δημήτρης Τσιουμπρής και εκ μέρους του Σωματείου του ΟΤΑ Φυλής Ο Θοδωρής Χαμαλίδης.
Η κεντρική ομιλία έγινε από την Πρόεδρο του Συλλόγου Γυναικών Άνω Λιοσίων ( μέλος της ΟΓΕ )Στέλλα Θέου.
Ακολούθησε πορεία γύρω από την κεντρική πλατεία των Άνω Λιοσίων και στη Λεωφόρο Φυλής.
03/09/2017
Η ομιλία:
Τα σωματεία και οι φορείς της περιοχής μας, προχωρούν σήμερα σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας, για την κατάσταση στα ΜΜΜ συνολικά στο Δήμο μας, με αφορμή και τις εξελίξεις στον προαστιακό Σιδηρόδρομό εν μέσω καλοκαιριού!
Ξεσκεπάζεται ένα πρόβλημα που αποτελεί ζοφερή πραγματικότητα στην καθημερινότητα του λαού της περιοχή μας . Τα αστικά λεωφορεία και αυτά που καλύπτουν την σύνδεση με τις επιμέρους συνοικίες του Δήμου όπως Ζωφριά , Λίμνη , Δροσούπολη, Πανόραμα κ.α ή με τις δημοτικές ενότητες Ζεφύριου – Χασιάς, αλλά και αυτά που εξυπηρετούν την σύνδεση με την Αθήνα και τις άλλες πόλεις π.χ Μενίδι – πόσο μάλλον Ασπρόπυργο – Ελευσίνα – είναι σε κακό χάλι και η συχνότητά σε μερικά από αυτά αγγίζει ένα την ώρα ! Λειτουργούν στην ουσία σαν υπεραστικά λεωφορεία. Ο στόλος είναι απαρχαιωμένος και σε πολλές περιπτώσεις και επικίνδυνος. Εργαζόμενοι, άνεργοι , μαθητές , φοιτητές , γυναίκες, συνταξιούχοι στοιβάζονται σαν σαρδέλες για να πάνε στις δουλειές τους, περιμένουν με τις ώρες στις στάσεις να περάσει το λεωφορείο χάνοντας πολύτιμο χρόνο, νοιώθουν αποκομμένοι από τον υπόλοιπο κόσμο. Δυσκολεύονται στην μετακίνηση τους πληρώνοντας ένα ακριβό εισιτήριο, δεδομένης της τραγικής οικονομικής κατάστασης της λαϊκής οικογένειας αφού γίνεται προσπάθεια της κυβέρνησης να φορτώσει την καπιταλιστική κρίση στους εργαζόμενους και το λαό.
Μέσα σε αυτή την κατάσταση ήρθαν να προστεθούν και οι περικοπές των δρομολογίων του Προαστιακού. Σύμφωνα με το νέο πλέγμα δρομολογίων τα τρία δρομολόγια προς Αεροδρόμιο κόπηκαν και αντικαταστάθηκε με ένα δρομολόγιο την ώρα προς Αθήνα. Όσοι επιβάτες θέλουν να μετακινηθούν προς κάποιο από τους σταθμούς μεταξύ ΣΚΑ και Αεροδρομίου, θα πρέπει να μετεπιβιβαστούν σε άλλο συρμό στο σταθμό των Κάτω Αχαρνών. Το δρομολόγιο για Κιάτο παρέμεινε. Η κίνηση αυτή έχει σοβαρό αντίχτυπο στην μετακίνηση του λαού της περιοχής μας και στην σύνδεση του δήμου φυλής με το κέντρο της Αθήνας, με το Αεροδρόμιο αλλά και με περιοχές εντός Αττικής.
Αυτό που αποκαλύπτεται είναι ότι η εταιρεία με τις εργασίες για το πέρασμα στην ηλεκτροδότηση υλοποιεί τον αρχικό σχεδιασμό του έργου ο οποίος δε συμπεριλαμβάνει το σταθμό των Άνω Λιοσίων να αποτελεί τερματικό σταθμό και έτσι υποβαθμίζεται. Οι δήθεν υποσχέσεις που αποσπάστηκαν για την σύνδεση με λεωφορεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για όσο διάστημα διαρκούν οι εργασίες αναβάθμισης αποδείχτηκαν ψεύτικες και παραπλανητικές. Φτάσαμε Σεπτέμβριο μήνα οι εργαζόμενοι , οι άνεργοι, οι νέοι , οι γυναίκες έχουν να αντιμετωπίσουν μια σειρά ζητήματα. Την δυσκολία πρόσβασης στην εργασία τους , στα σχολεία τους , στις σχολές τους , στις υπηρεσίες κ.α.
Η παράδοση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στο ιδιωτικό κεφάλαιο με διαχρονικές ευθύνες τόσο των προηγούμενων κυβερνήσεων (ΝΔ – ΠΑΣΟΚ) όσο και της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ έχει αυτά τα αποτελέσματα. Η λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, η πολιτική της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των αστικών συγκοινωνιών, δημιουργούν εύφορο έδαφος για την περαιτέρω διείσδυση και την άμεση εμπλοκή επιχειρηματικών ομίλων. Άμεσα παραδίδεται και ο Προαστιακός σε ιδιωτική εταιρία Ιταλικών συμφερόντων. Κριτήριο λοιπόν για το σχεδιασμό και την ανάπτυξη του συγκοινωνιακού δικτύου είναι η κερδοφορία των μονοπωλιακών ομίλων και όχι οι λαϊκές ανάγκες.
Και ενώ συμβαίνουν αυτά η κυβέρνηση με τον Υπουργό μεταφορών κ. Σπίρτζη σε μια προσπάθεια αποσιώπησης των αντιδράσεων έρχεται προκλητικά και εγκαινιάζει το σταθμό του Προαστιακού στο Ζεφύρι στον οποίο ούτε τραίνο δεν έχει περάσει και ούτε πρόκειται με το σχεδιασμό που έχουν να εξυπηρετήσουν τις συγκοινωνιακές ανάγκες της περιοχής μας.
Σοβαρές ευθύνες έχει και η Διοίκηση του Δήμου Φυλής καθώς την ίδια στιγμή που κόβονται δρομολόγια και κάνουν κόλαση τη ζωή του λαού μας αυτή επιλέγει να συμμετέχει σε φιέστες της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ όπως αυτή που έκανε πρόσφατα για τον προαστιακό σταθμό του Ζεφυρίου. Ταυτόχρονα παραμύθιαζε το λαό για δεσμεύσεις που τάχα μου πήρε από την Κυβέρνηση για να κάμψει την αγωνιστική διάθεση του λαού μας.
Το απόγευμα χτες αργά ανακοινώθηκε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ότι από αύριο 2 Σεπτέμβρη επαναφέρει τα δρομολόγια των λεωφορείων στην διαδρομή Άνω Λιόσια- Νερατζιώτισα και αντίστροφα. Αυτές είναι μικρό παραχωρήσεις που γίνονται κάτω από την πίεση και τον φόβο κινητοποιήσεων του λαού και της νεολαίας. Το πρόβλημα είναι συνολικό και απαιτούνται ολοκληρωμένες παρεμβάσεις σύμφωνα με τις ανάγκες. Το ένα λεωφορείο την ώρα δεν λύνει το πρόβλημα!
Η κατάσταση αυτή εντείνει ακόμη περισσότερο τις συνθήκες γκετοποίησης της περιοχής μας που αντιμετωπίζει μια σειρά οξυμένα λαϊκά προβλήματα: όπως την υγειονομική βόμβα της χωματερής, την απουσία αντιπλημμυρικής – αντισεισμικής και αντιπυρικής προστασίας, την έλλειψη χώρων αναψυχής και άλλα.
Ταυτόχρονα η εργατική λαϊκή οικογένεια έχει να αντιμετωπίσει και την ολομέτωπη επίθεση της κυβέρνησης σε όλους τομείς. Ήδη ο πρωθυπουργός μιλώντας πριν λίγες μέρες στους εργαζόμενους της ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ ξεδίπλωσε στην ουσία όλα τα στοιχεία που θα περιλαμβάνονται στον «πανηγυρικό» που θα εκφωνήσει σε λίγες μέρες στη ΔΕΘ στη Θεσσαλονίκη: Απολογισμό πεπραγμένων στο κεφάλαιο, υποσχέσεις για νέα προνόμια στους επιχειρηματικούς ομίλους, συστάσεις για «υπομονή», εξαπάτηση και «φύκια για μεταξωτές κορδέλες» στους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα. Άκουσαν δηλαδή πως αφού σήκωσαν στις πλάτες τους οι εργαζόμενοι 3 μνημόνια και ένα τέταρτο που ψήφισαν πέρσι το καλοκαίρι τώρα μπορούμε να επιστρέψουμε στη ματωμένη ανάπτυξη που επιδιώκουν.
Ο εργασιακός μεσαίωνας που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ έχει συνδιαμορφώσει , αφού δεν πείραξε ούτε κόμα από τους αντεργατικούς – αντιασφαλιστικούς νόμους των προηγούμενων κυβερνήσεων αλλά αντίθετα πρόσθεσε νέους.
Το ¨νέο κράτος ¨που προωθείται με το νομοσχέδιο για τη δημόσια Διοίκηση που είναι εχθρικό, αντιδραστικό, φορομπηχτικό προς το λαό και τους εργαζόμενους στο Δημόσιο και απ’ την άλλη φιλικό προς το κεφάλαιο και τους παρατρεχάμενούς του.
Οι αλλαγές στην παιδεία και το νέο Λύκειο που οραματίζεται η κυβέρνηση που θα είναι ακόμα πιο ταξικό, φροντιστήριο και με τη «βούλα», όπου θα γενικευτεί ένας ατελείωτος εξεταστικός μαραθώνιος και η όποια γενική μόρφωση θα σταματάει στην Α’ Λυκείου.
Η κατάσταση στην Δημόσια υγεία, οι τραγικές ελλείψεις σε νοσοκομεία , πρωτοβάθμιες μονάδες υγείας γιατρούς, νοσηλευτές ,παραϊατρικό υγειονομικό προσωπικό κ.α Η κατάσταση στη πρόνοια και οι περικοπές ακόμα και σε αναπηρικά επιδόματα, συντάξεις, παροχές.
Είναι τα σοβαρά ζητήματα που θίγονται με τις πολιτικές που εφαρμόζει η ελληνική κυβέρνηση. Πολιτικές που απορρέουν από τις κατευθύνσεις και οδηγίες της ΕΕ. Και όπως είναι φυσικό οι συγκοινωνίες δεν μπορεί να είναι έξω από το κλίμα που επικρατεί συνολικά σε όλες τις πτυχές της ζωή μας.
Τα σωματεία και οι φορείς πρέπει να βρίσκονται σε εγρήγορση να αντιμετωπίσουν συνολικά την επίθεση που δέχονται τα εργατικά λαϊκά στρώματα. Καλούμε το λαό και την νεολαία της περιοχής σε διαρκή αγώνα για να ανατρέψουμε τις συνθήκες που γεννούν τα εργατικά ατυχήματα με πρόσφατο αυτό μιας ακόμη συμβασιούχου– νεαρής εργάτριας καθαριότητας στο Δήμο Πύργου να προστίθεται στο μακρύ κατάλογο των θανατηφόρων εργατικών ατυχημάτων στους χώρους δουλειάς.
Καλούμε το λαό και τη νεολαία σε διαρκή αγώνα διεκδίκησης για τα μεροκάματα , για τους μισθούς , τις συντάξεις , για την παιδεία των σύγχρονων αναγκών μας , για την υγεία , την πρόνοια , την κοινωνική ασφάλιση.
Πιο συγκεκριμένα ,η Λαϊκή Επιτροπή Φυλής καλεί τους εργαζόμενους, τους άνεργους, τις γυναίκες, τους νέους να παλέψουν για ΜΜΜ που να καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες τους διεκδικώντας:
– Να αποκατασταθούν πλήρως τα δρομολόγια του Προαστιακού (από και προς Άνω Λιόσια),να λειτουργήσει άμεσα και να αξιοποιηθεί ο Προαστιακός Σταθμός του Ζεφυρίου.
– Άμεσα να δρομολογηθούν σε μόνιμη βάση λεωφορεία που θα συνδέουν την περιοχή μας με τη Νερατζιώτισσα αλλά και με άλλες περιοχές της Αττικής όπως πχ με το Κέντρο της Αθήνας.
– Τη συνολικότερη αναβάθμιση του δικτύου συγκοινωνιών στο Δήμο Φυλής και τη συχνή σύνδεση των επιμέρους συνοικιών με το κέντρο του Δήμου.
– Τη μείωση της τιμής των εισιτηρίων κατά 50% για τις λαϊκές οικογένειες και δωρεάν για τους ανέργους σε όλο το συγκοινωνιακό δίκτυο ( και στον Προαστιακό ).
– Να υπάρχει κρατική χρηματοδότηση 100% και να σταματήσει κάθε επιχειρηματική δράση στο χώρο των αστικών συγκοινωνιών.